tisdag 12 januari 2010

Jag är pank och fast.

Hade tänkt att ha en skön ledig dag med en promenad i solen och ut städning av julen.
Så blir det inte. När jag skulle gå till tandläkaren i morse kommer jag på att jag inte har någon nyckel till Adams lägenhet. Av någon anledning har jag inte en aning och vart jag gjort av nyckeln. Varför är jag alltid tankspridd?
Bestämde mig för att låta dörren stå olåst medan jag är hos tandläkaren. Intygar mig själv att det inte finns tjuvar i Leksand och speciellt inte på dagtid.

Besöket hos tandläkaren blev inte alls lika smärtsamt som jag trodde. Om jag inte räknar med den smärtsamma summan för min plånbok. Tycker det är orättvist att just jag ska ha dåliga tänder. Ibland känns det som att jag får hål i tänderna bara av att titta på godis.

Vad ska jag försöka roa mig med i 5timmar?
Visserligen finns det två datorer och en teve här, så det ska nog inte vara något problem. Problemet är bara att jag känner mig stressad av att inte kunna göra något vettigt på hela dagen. Kanske är det bra för mig att ha en ledig dag där jag absolut inte kan jag göra något annat än att slappa.

1 kommentar:

  1. Ja ibland är det nog bra att ha lite tråkigt, så att man MÅSTE ta det lugnt och längta efter lite action :)

    SvaraRadera