fredag 29 januari 2010

Grattis Fia!

Igår var jag ledig, så jag bestämde mig för att följa med Sofia till Falun.
Hon skulle på en arbetsintervju på Akuten. Intervjun gick bra och hon kände sig nöjd. Vi gick ner på stan och tittade i lite affärer sen ringde dom upp henne från akuten och sa att hon fått jobbet. Är så glad för hennes skull. Tänk att hon har fått sitt drömjobb och börjar redan om några veckor.

Detta gjorde att jag började att fundera vad mitt drömjobb egentligen är?
Har ju alltid vetat att jag vill jobba med människor och helst med dess psykiska hälsa. Det finns ju hundratals med olika jobb och vägar man kan ta. Antagligen så kommer det visa sig med tiden vilken jobb som passar mig bäst. Trivs just nu bra på hemtjänsten, men inget ställe jag vill vara kvar på i 40år till.

1 kommentar: