torsdag 10 december 2009

Kho Chang

Befinner mig just nu i Kho Chang, en liten o i ostra Thailand.
Det kanns som det hant en hel del sen vi kom till Thailand. Bodde i Bangkok tva natter innan vi akte hit. Gjorde inte speciellt mycket dar mest slappade och drack nagra ol. Hann aven med en smartsam Thaimassage. Kandes bra efter, men inte skont under sjalva behandlingen. Kandes som hon trock pa alla omma punkter jag har i min kropp och drog i mina leder, sa det small.

Vantan pa bussen till Kho Chang blev lang. Trodde forst vi blivit lurade efter att vi vantat i nastan en timme. Da kom en tjej/kille pa en moppe och sa att hon skulle kora oss en och en till bussen. Utan hjalm i en galen trafik med backpackryggsack, kandes inte bra! Men vad skulle vi gora?! Jag akte med forsta vandan, var livradd!! Sag framfor mig hur vi skulle krocka och jag brot benen o.s.v... Allt gick bra, men val framme var jag radd sa jag skakade och tararna branda innnafor ogonen. Kande att det inte var tillfalle att brista ut i grat. Holl tummarna att Solveig skulle komma fram hel, vilket hon gjorde. (Mamma och pappa allt gick bra sa var inte oroliga)
Resan hit skulle ta 6timmar enligt dom vi bokade av. Ca 10 timmar senare var vi framme vid varan primitiva Bungalow som kostade oss 30kr for en natt. Idag bestamde vi oss for att se om vi kunde hitta ett stalle som lag narmare stranden an de ca 300m vi hade dit. Hittade en ny Bungalow precis vid vatten som var annu billigare 29kronor natten och da precis vid stranden.

Bungalowen vi bor i ar kanske inte den finaste, men det finns en sang ett myggnat och en toa med dusch. Visserligen ar det kalltvatten i duschen och man spolar med hjalp av en skal med vatten. Men vem har dott av det? Vi trivs!

Idag har vi legat pa stranden i nagra timmar och badat i det (minst)25gradiga vattnet. Underbart! Har inte mycket att klaga pa just nu.

Saknar er mina fina!

2 kommentarer:

  1. du är gullig du. "jag brot benen o.s.v..." :) Det låter som om ni har det toppen!! Själv firar jag min tre dagars ledighet med godis i soffan. Njut av värmen, hörde ngt om att kylan är påväg. buuuuurrrr. Hälsa sol. Bada, sola, njut och LEV LIVET!!! PUSSS.

    SvaraRadera
  2. ååh fyy vad härligt att bada i så varmt vatten! och sola! jag ska nog gå och lägga mig i solariet sen, så kan jag låtsas att jag också är i thailand! ha det underbart! jag älskar dig!

    SvaraRadera