onsdag 30 december 2009

Julen

Det har varit fullt upp sen första dagen jag kom hem från Thailand.
Kastades in i jobbet efter 24timmar hemma. Kändes inte som att jag hade varit borta en ända dag när jag väl kom dit. Var faktiskt kul att träffa kollegorna och alla fina vårdtagare. Jobbade även på julafton, men det var riktigt mysigt. Sjöng julsånger med de gamla och önskade dom god jul. Det var en bra dag men många lyckotårar. Hann inte med att säga god jul till mitt fina par som varit oroliga för mig när jag varit borta. Ringde istället till dom när jag kom hem och tänk vad ett samtal kan göra någon glad. Jag la på luren med ett leende på läpparna och glädje tårar. Blev varm i hela kroppen att kunna glädja dom på julafton. Återgick sedan till julfirandet med släkten. Julafton var en av dom bästa på länge. Satt och log hela kvällen över att ha mina nära och kära runt omkring. Älsklingen var också med och firade jul vilket gjorde allt ännu bättre. Morfar tog mig med storm när har var så social, en del av er vet hur han brukar vara. Min morfar är en väldigt speciell person, tystlåten och muttrande. Men dagen till ära pratade han riktigt mycket och det gjorde mig glad.

Juldagen firades med fina vänner. Började kvällen med en finmiddag hemma hos Jessie. Det bjöds på god mat och mycket skratt. Vid nio tiden fick alla panik för att hinna till Lucky. Jag och Sofia gick vidare på annan förfest innan Arenan väntade. Kul att gå till ett nyttställe på juldagen. Tycker att Lucky börjar bli lite ut tjatat. Kvällen blev lyckad. Alltid kul att träffa vänner man inte sett på allt för länge. Jag och Adam hann precis ta oss ut innan kaoset utbröt. Kändes skönt att inte behöva leta efter jackan på golvet samtidigt som folk slet i en.

Har glömt att skriva om mitt och älsklingens kärleksbarn. Han är mjuk, hårig och väldigt söt. Vi ska ta hand om honom i en månad medan hans husse och matte lever livet i Thailand.











1 kommentar:

  1. Härligt att du haft en sådan fin jul. Kan tänka mig vilket par det var du ringde! Bra initiativ av dig! Man kan verkligen slås av hur lite det krävs för att göra någon glad.

    Vi ses ikväll!

    SvaraRadera