måndag 18 maj 2009

Dagen slutade med glädje

Dagen började med att jag fick sitta på legevakten i 5 timmar, för att komma in till läkaren. Det var inte nog med urinvägs infektionen nu har jag även fått svinkoppar, tjoho. Har känt mig ganska trött och tråkig den senaste veckan, inte orkat göra något eller varit speciellt social. Kämpade mig iväg och fikade med Sara nu på kvällen. Var riktigt skönt att få komma ut lite och tänka på nått annat. På vägen hem kände jag mig fortfarande trött och hängig, Sara skulle sticka ut och springa och jag kände hur det bara kröp i kroppen av längtan att få börja träna igen. Värderade lite med mig själv om jag skulle försöka ta några löpsteg. Har känt mig rastlös hela helgen, men orken har inte funnits där. Det slutade med att jag hängde med Sara ut på hennes vanliga runda. Kände mig oförskämt pigg i benen.
Sitter nu här i soffan mycket nöjd och glad över att att jag orkade med hela rundan i bra tempo!




Glädjen kom redan när jag fick dra på mig mina träningskläder som legat och dammat under 2 veckors tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar