torsdag 8 januari 2009

Bloggare eller inte...

Tänkte att jag skulle försöka mig på en alldeles egen blogg. Här tänkte jag helt enkelt skriva om mitt liv här i Oslo.
Jag flyttade hit i måndags, så har inte hunnit bo är särskilt många dagar. I natt är första natten i mitt nya boende, som är ett kollektiv i Vika. Här kommer jag bo tillsammans med 6svenskar som är helt främmande, eller en av tjejerna (Amanda) känner jag lite sen förrut. Det kommer helt klart bli spännande att få lära känna dom andra och försöka anpassa sig här i lägenheten.
Jobbade min första dag på mitt nya jobb som är ett älderboende Paulus Sykehjem. Det var lite skrämmande till en början när allt är nytt, men blev bättre allt längre dagen gick. Det är väl inte meningen att man ska känna sig helt trygg och säker första dagen på ett nytt jobb. Men det är en riktigt bra utmaning och erfarenhet. Jag märker att jag utvecklats som person och inte alls är lika blyg och försiktig som förrut. Fortsätter jag så här kanske jag kommer bli en riktig "tuffing" till slut.
Nu börjar klockan bli mycket, så det är dags för mig att avrunda mitt första inlägg här på bloggen. Hoppas att jag inte uttråkat er allt för mycket.

Sov gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar