torsdag 16 december 2010

Jag gillar det.

Snön har yrt ner hela dagen. När jag gick till jobbet i morse snöade det på tvären och jag fick pulsa mig fram. Trots det var jag på bra humör för jag gillar snön. Vissa på jobbet gnällde på vädret och förbannade snön. Alla är vi olika, men hellre snö och ljust än regn och grått. Det är min åsikt.

För exakt ett år sedan befann jag mig på en härligt vit sandstrand med strålande sol tillsammans med min underbara vän Solveig. Våra största problem var när och vad vi skulle äta och om vi skulle orka åka iväg på någon utflykt. Dagarna gled fram i ett lugnt och skönt tempo alla bekymmer var som bortblåsta.
Men bitter är jag inte för snart är det jul.

1 kommentar:

  1. Jag gillar det, jag älskar det!

    Ett hårigt ben syns på kortet, Solveigs? =)

    SvaraRadera