måndag 1 november 2010

November

För mig är November en grå och tråkig månad som jag gruvar mig för.
På sommaren brukar jag njuta lite extra när jag tänker på gråa November.

Idag är det den första november solen skinner och det har varit 7grader varmt.
Det kanske inte är så hemskt ändå?

Om fyra veckor är det första advent...
Det ska bli mysigt att få ta fram adventsljusstakarna och börja göra julfint.
Baka lussekatter och dricka glögg.
Samtidigt känns det som att det nyss var sommar och jag inte alls är redo för ännu en jul.

Hur känner ni?

2 kommentarer:

  1. Jag gillar november och senhösten, det är en vilsam tid... och vi åker till Egypten nästa vecka, så det livar ju upp det hela =) Julen är årets mysigaste tid... och när snön kommer blir det ljusare ut och vi kan åka skidor. Så känner jag!

    SvaraRadera