fredag 10 juli 2009

regn och rusk

klockan är snart 7 och jag är vaken frivilligt.
Adam gick till jobbet för ett tag sen och efter det kunde jag inte somna om.
Har nog haft för lite att göra dom senaste dagarna, därför jag vaknar upp och är rastlös.
Regnet gör att jag blir uttråkad, rastlös och omotiverad till att göra något alls.
Igår satt jag, Calle och Emma hemma i soffan som tre idioter och bara glodde ut genom fönstret och gnällde på vädret. Bilen var på lagning, så vi kunde inte åka iväg och underhålla oss.
Sofia, kom som en räddade ängel med sin lilla röda pärla. Hon räddade oss från tristessen. Vi tog turen förbi Insjön och sedan vidare till sågmyra. Fyndade dock inget. Tanken var ett par gummistövlar, men får bli en annan gång.

Nu blir det nog lite frukost innan jag ska ta mig hemåt över den rasade Leksandsbron.

1 kommentar:

  1. njut av lugn och ledighet Linnea! :) baka bullar, ta en promenad... men förstår såklart du blir less på vädret. puss!

    SvaraRadera