söndag 8 februari 2009

Födelsedagsfirande i förväg/efterhand

Då mamma och hennes sambo inte kommer kunna vara här när jag fyller år och inte heller var här när Calle fyllde, så firade vi oss båda i Lördags.
Dagen började med att jag försov mig till hotellfrukosten, bra start. Kastade i mig en tallrik gröt, hade beslutsångest över vad jag skulle ha på mig och skypade lite innan jag skyndade mig till hotellet. Vi började med massa shopping, var så kul att gå i massa affärer med mamma igen har väl inte hänt på dom senaste åren. Mötte upp dom andra för lite lunch på Olivia, rekommenderar verkligen det stället om ni ska till Oslo. Inte särskilt dyrt och toppen mat. Mätta och belåtna fortsatte vi våra runda, nu i försök att hitta ett par stövlar jag skulle få i present. Mamma var trött på att höra mitt gnäll om att jag vill ha ett par fina stövlar, så det kunde inte passa bättre än att jag skulle få ett par i present. Jag lovar att vi var in i mins 10 skobutiker innan jag hittade några som kändes rätt. Hur svårt kan det egentligen vara att hitta ett par snygga stövlar och som dessutom inte kostar flera tusen? Känner mig väldigt nöjd med resultatet, så det var värt allt letande.
Vi avslutade shoppingen med att mamma gjorde årets fynd, hittade en kavaj som det var 70% på och den hade bara kostat 400 innan. Nöjda, men väldigt slitna gick vi hemmåt för att fräscha upp oss inför kvällen middag och "skumpa".

Startade kvällen på deras hotellrum med ett glas "skumpa" ur hotellets pappermuggar, väldit exklusivt. Sen tog vi en taxi till Yayas, en thairesturang med en härlig inredning. Det känns precis som att sitta på nått uteställe i Thailand. Skönt att få glömma snöstormen utanför dörren för några timmar. Middagen innehöll massa god mat, thailändsk öl, livliga diskussioner, resplaner och massa skratt. Tråkigt att vi inte kan ha sånna middagar lite oftare. Har iaf planerat in att vi ska ta en weekend i sommar för att fira mammas födelsedag, ser redan framemot det!
Vi fyra avslutade vår kväll med lite mer öl på en bar innan mamma och hennes sambo gick till hotellet för att sussa. Jag och Calle drog vidare till något uteställe där vi mötte upp lite folk som hade förfestat i kollektivet, blev en bra avslutning på en bra kväll.

Oj, nu blev det ett långt inlägg kanske inte allt för intressant.

Ha det bäst!

2 kommentarer: