torsdag 12 februari 2009

Busschaufförer

Ibland undrar jag var som krävs för att få köra buss i Oslo. Dom kör som galningar, sicksackar mellan filerna som om dom körde en lite moppe, gasar för att två sekunder senare tvärnita och nästan glida in i bilarna framför. Igår när jag åkte till jobbet hände nog det värsta av allt, bussen ska egentligen ta av från en stor väg med massor med trafik, chauffören upptäcker av farten allt för sent och ställer sig på bromsen, på den tvåfiliga 90vägen. Är glad att ingen lastbil körde in i oss, med det var inte det värsta. Han började sedan backa trots all trafik som tutade och körde förbi i en hisklig fart. Ett tag trodde jag att min sista stund var kommen. Det var inte långt ifrån att jag började skicka hejdå-sms till mina närmaste. USCH!
Till råga på allt är dom otrevliga och sura.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar