tisdag 7 september 2010

Fin höstdag

Idag har jag galopperat för första gången på många år!
Var lite osäker och rädd när jag kom till stallet.
Det var många år sen jag tillbringade mina dagar i stallet och det märks.
Emma tyckte jag var trög och inte gjorde allt tillräckligt snabbt.
Men hur ska jag kunna tränsa och borsta lika snabbt som henne?
När vi väl kom ut på banan hade jag bara tänkt att skritta runt några varv.
Ville helst att Emma skulle leda mig runt.
Väl uppe på hästen, Baccardi, kändes det tryggt och säkert.
Jag blev lite kaxig och Emma tyckte det såg bra ut.
Eller så bra det kunde se ut, med tanke på hur längesen det var jag red sist.
Nu vill jag bara tillbaka till stallet, för mer ridning ska det bli den här hösten.
Skulle vilja få tillbaka balansen, musklerna och kunskapen som jag hade innan jag slutade rida. Kanske kan det bli så...

1 kommentar:

  1. Men åh vad underbart! Jag saknar också ridningen... men det blir så påtagligt när man rider hur mycket man tappat.

    SvaraRadera